port gdański eksploatacja

Podpisanie umowy na zakup wozu wysięgnikowego typu Reachstacker.

Kalmar DRG420-60S5 to najnowszy model firmy Cargotec. Jest to obecnie najnowocześniejszy reachstacker dostępny na rynku. Budowany jest w Polsce, w Stargardzie k/Szczecina.

Charakteryzuje się podstawowymi parametrami:

1. Możliwość operowania kontenerami ISO 20,30 i 40 stóp

2. Składowanie na 5 warstw i w 3 rzędach

3. Udźwig maksymalny 42 tony

4. Możliwość podnoszenia ładunków inne niż kontenery za pomocą czterech haków w narożnikach chwytnika na wysokość do 15 metrów

5. Urządzenie specjalnie wyposażone w przechylany o 55 stopni chwytnik do opróżniania kontenerów o masie brutto do 32 ton z materiałów sypkich. Unikalne wyposażenie w Polsce północnej i terminalach portowych.

6. Dodatkowe wyposażenie stanowi legalizowana waga automatyczna spełniająca wymagania obowiązującego od 1 lipca 2016 roku rozporządzenia konwencji SOLAS w sprawie ważenia kontenerów morskich oraz demontowany C-hak do przeładunku ciężkich kręgów stali

7. Posiada silnik wysokoprężny marki Volvo Penta oraz przekładnię główną marki ZF

IMG_9720

18575.jpg

18805.jpg

WP

Wymogi podawania informacji o VGM.

W związku z wprowadzeniem przez IMO z dniem 1 lipca 2016 roku wymogu podania informacji o VGM (Veryfied Gross Mass – zweryfikowana waga brutto kontenera), bez której kontener nie będzie załadowany na statek, informujemy że spółka Port Gdański Eksploatacja posiada odpowiednie i legalizowane wagi samochodowe i wagę kolejową. Waga kolejowa i dwie wagi samochodowe znajdują się na terenie Basenu Górniczego, pozostałe wagi samochodowe znajdują się na terenie Nabrzeża Oliwskiego oraz Nabrzeża Wiślanego. Wszystkie wagi spełniają wymagania w zakresie dokładności klasy III. Certyfikaty dotyczące wag znajdują się na niniejszej stronie.

W celu uzgodnień związanych z ważeniem kontenera prosimy o kontakt na następujący adres mailowy: joanna.kosek@pge.pl

Więcej informacji o VGM (pdf)

Załadunek wagonów cystern.

1 czerwca 2016 roku , w ramach nowego kontraktu, rozpoczęto załadunki wagonów cystern o wadze około 30 ton na specjalistyczne rolltrailery.
Do załadunku wykorzystano technologie wtaczania wagonów bezpośrednio z układu torowego na rolltrailer przy użyciu specjalistycznej rampy.
Po załadunku na rolltrailery, wagony trafią na statek ro-ro.



Złoty Płatnik 2015

W plebiscycie Złoty Płatnik 2015 spółka Port Gdański Eksploatacja spełniła wszystkie rygorystyczne kryteria procesu weryfikacyjnego. Uzyskała wysoki Wskaźnik Moralności Płatniczej (PMI), a analizy dokonane przez firmę Euler Hermes potwierdzają, ze wszystkie zobowiązania płatnicze dokonywane były rzetelnie i terminowo.